tisdag 17 augusti 2021

Solhattar

Solhattar är ju helt klart en sensommarfavorit. I rundeln framför köksträdgården hade jag mängder av olika sorters sådana för några år sedan, men med åren har de blivit färre och färre. Dags att sätta några nya, med andra ord. Mina kollegor uppvaktade mig med ett presentkort på Växtmästaren i samband med min födelsedag, så efter jobbet idag passade jag på att svänga inom där och shoppa lite. Det blev tre olika sorter: 'Summer Cloud', 'Delicious Candy' och 'Sunseekers White Perfection'. Jag planterade dem på studs när jag kom hem, bredvid det fåtal gamla plantor som fanns kvar sedan tidigare. 

Medan jag höll på och joxa med spaden passade jag på att gräva ut rundeln lite grann i framkant och på den sidan där solhattarna står. Stenarna låg där som kant redan tidigare, så jag bara lade tillbaka dem när jag var klar. Blir det fint väder i veckan ska jag fortsätta att gräva ut hela vägen runt och "renovera" rabatten med lite fler nya plantor även på andra ställen. 


Jag har onekligen ett uppdämt grävbehov att stilla, hihi! Tur att det är lång höst i Skåne. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!