onsdag 15 september 2021

Kay Bojesens lilla kock

Vi har fått hjälp i köket. Det är Kay Bojesens lilla kock som har flyttat in. På vissa sidor kallas hon kökspiga, på andra sidor cook girl. Oavsett vilket, så har jag alltid tänkt att den dagen jag har ett fint kök så ska hon få bo där. Nu har jag både ett fint kök och en söt liten kock. Hon är så naivt charmig, och jag blir så himla glad varje gång jag ser henne. 


Figuren designades ursprungligen på 40-talet, och man kan hitta exemplar från den tiden på auktioner. Då är prislappen en helt annan, kan jag säga. Figuren på bilden här nedanför klubbades för 4000 kronor! 
 
Bild från Lauritz

Och jag som tyckte att min nytillverkade figur var dyr. Som en exklusiv leksak för 50-åringar, och då var hon ändå på rea. Fast man kanske kan få RUT-avdrag för hennes tjänster, hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!