onsdag 29 september 2021

Som ett mosigt geléhallon

Under pandemitiden har jag varit stillasittande vid min dator nästan hela arbetsdagarna, och det har onekligen tagit ut sin rätt på kroppen. I synnerhet på armar, axlar och rygg, där musklerna är stela och spända som fiolsträngar. Efter jobbet idag hade jag bokat in tid för massage hos en duktig kvinnlig massör som jag har gått till tidigare. Min gud så skönt det var! Tur att ingen ser hur man ser ut, där man ligger med ansiktet neråt i det där hålet och dreglar, hihi! 


Efteråt kände jag mig som ett mosigt geléhallon i både kropp och knopp, och jag kunde knappt hålla mig upprätt på benen när jag gick tillbaka till bilen för att köra hem. Snacka om total avslappning. Jag har bestämt att jag ska unna mig och min stela rygg denna välgörande procedur en gång i månaden nu, så som jag brukade göra för några år sedan. Jag längtar redan till nästa gång.

2 kommentarer:

  1. Massage är lisa för själ och kropp. Jag har turen att kocken på jobbet även är massör så... Tid ska bokas. / Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen värt varenda krona. Praktiskt med massör på jobbet. :-)

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!