fredag 29 oktober 2021

En vilsam dag med köpeblommor

Det blev en vilsam ledig dag idag. Jag vaknade med ett öga när maken körde till jobbet vid halv sju, men sen låg jag och lyssnade på morgonstudion på TV och slumrade om vartannat ända till en bra bit efter klockan 9. Skönt! Varför i allsin dar känner man alltid att man måste göra något produktivt för att dagen inte ska vara bortkastad? Jag ska sluta med det nu efter 50. 


Efter lite eftermiddagshandling i en av mataffärerna nere på byn slank jag inom byns finaste lilla blomsteraffär och unnade mig lite köpeblommor för första gången på en månad. Det blev lite höjd på blommorna den här gången, i form av krysantemum, tistel, klematis, ett gäng torkade strån och röd och silvergrön eukalyptus. Egentligen står vasen på det lilla gröna hallbordet, men där hann det bli för tråkigt fotoljus innan jag kom till skott och fick fram kameran. Fast glasverandan är ju den allra bästa fotostudion alla dagar på året, hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!