torsdag 21 oktober 2021

Rynkkräm, ungdoms-TV och stulna karameller

Nu är det torsdag igen, tjohejfaderej! Jag firar min ledighet storligen genom att ha införskaffat mitt livs första rynkkräm och att binge-titta på säsong 3 av ungdomsserien "Eagles" på SVT Play. Vad gör man inte för att klamra fast vid sin ungdom, hihi! 


Det kan också vara så att jag har hittat en hel påse full med valkampanjkarameller, som min politiskt aktive make har råkat lägga fram i en hög med annat kampanjmaterial på matsalsbordet. Åhhh! Hallon och lakritssmak! Undrar just hur jag ska förklara för honom var de har tagit vägen, när han kommer hem...

2 kommentarer:

  1. Bingetitta, det var ett nytt ord för mig, det är alltså det jag håller på med ;) Tack för den lärdomen!
    Eagles har jag också sett. Antar att du då också sett SKAM, den kan jag annars rekommendera, om du gillar ungdomsteve!

    Trevlig helg!
    Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tänker att det är lite som engelskans "binge eating" (hetsätning), fast med TV. "Skam" älskade jag också! Blev som fjorton år på nytt och glömde helt att jag faktiskt var över 40. :-)

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!