tisdag 23 november 2021

Att frångå den ursprungliga planen

När man bor i "Glesbygd" får man passa på att handla när man springer på saker. Som när jag var på ICA Maxi i Hässleholm och handlade mat härförleden och de sålde flerstammiga stora julstjärnor för en särdeles prisvärd penning. Jag var modig i mitt färgval och slog till på en aprikosrosa. 


Den ursprungliga planen var ju egentligen att vänta med adventspyntandet till nästa helg, men julstjärnor brukar vara kinkiga när det gäller att stå i kalla och dragiga utrymmen, så jag har ställt in den i stugvärmen redan nu. Den passar som en smäck i Eklaholmskrukan i gröna rummet. Grönt och rosa är verkligen kompisfärger. Fast just det faktum att julstjärnan är rosa gör att den ju inte direkt ser så juligt ut. Det kompenserar jag säkert med råge så småningom, hihi!


Jag babblar vitt och brett, men det där med principer är jag verkligen inte bra på när allt kommer till kritan. Att frångå den ursprungliga planen är snarare något jag gör mest för jämnan. När jag grejar med något i trädgården händer det hela tiden. Det spontana är ofta det bästa. Man kan ju undra varför jag ens tror att jag har en plan ibland. Fast det är ju så himla roligt att planera, hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!