måndag 29 november 2021

Brrrrr...

Nu har vi faktiskt yttepyttelite pudervitt på backen, och med skånska mått mätt börjar det bli riktigt kallt ute. När termometern visar på minus fyra grader här nere, så motsvarar det alldeles säkert minus 24 grader längre norröver. Om inte mer, hehe! Vi skåningar (ja, efter 30 år här räknar jag mig faktiskt nästan som en sådan) är verkligen inte alls bra på det där med att frysa. Vi blir gnälliga som attan och vill mest av allt bara krypa ner under en filt och försvinna. Inte är vi bra på att köra bil i vinterväglag och halka heller. Det tar lååång tid att köra till jobbet på morgonen, så man får börja tidigare än vanligt om man ska komma fram i hyfsad tid. Fast det är ju ändå himla bra att folk tar det lugnt i trafiken. 


Annars grunnar jag mest på att jag borde sätta tajmers på mina advensstakar, så att det lyser lite välkomnande i fönstren när man kommer hem i eftermiddagsmörkret. Frågan är bara var jag har lagt dem. Säkert på något fiffigt ställe...

1 kommentar:

  1. Ha Ha! Ja min skånske far han är så frusen och har inte vant sig vid vintrarna ännu här i Uppland trots 60 års träning. Jag tänkte samma om timer fast har inte orkat leta upp dem. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!