lördag 20 november 2021

Dahliabeställning

Ooops, I did it again... Det kom en blänkare i mailen om att man kan förbeställa dahliaknölar till vecka 11, och mitt finger råkade visst slinta. Fast helt ogenomtänkt var det ändå inte, för redan under sensommaren tänkte jag att jag borde byta ut majoriteten av de trista dahliorna jag redan har. Jag har många gamla dahlior, som har delats och delats genom åren, och som mest blir långa och rangliga med mycket blad och enkla blommor. Mina tallriksdahlior är ju maffiga på alla sätt och vis, men passar inte så bra i buketter, så jag beställde följande lite mer bukettvänliga sorter: 

Pompondahlia 'Nathalie'


Bolldahlia 'Sebastian'


Dekorativdahlia 'Bacardi'


Dekorativdahlia 'Wine Eyed Jill'


Dekorativdahlia 'Daisy Duke'


Man anar ju ett färgtema. Jag tänker att alla ska få stå i korgar runt bordet på uteplatsen. Det blir som en inbjudande godisbutik, dit man kan gå och frossa i godsaker. Tänk, där gick visst startskottet för trädgårdssäsongen 2022, hihi!

Fotnot: Dagens bilder är lånade från Cramers.

2 kommentarer:

  1. från vart beställde du , jag vill också köpa vackra dahlior mvh Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag beställde från Cramers Blommor den här gången. Har inte handlat av dem tidigare, så vi får se om jag blir nöjd vecka 11.

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!