söndag 21 november 2021

Solkatter i köket

Efter en lång period av gråväder hittade solen äntligen in i stugan på förmiddagen idag. Solkatterna lekte på väggarna i köket, och humöret skruvades genast upp ett snäpp. Jisses, vad man är svältfödd på dagsljus redan. D-vitamin på burk ger helt enkelt inte samma effekt på välmåendet.  


Jag har grejat lite med att förbereda årets adventsstake. Det blir den gamla ostformen jag köpte hos IngMarie på Färlövs Prästgård härförleden, med oasis i botten och kuddmossa på toppen. Ljusen trycker jag ner i oasisen. Än så länge har jag inga dekorationer, men kanske blir det något litet. Jag har inte ens tagit ner adventslådan från vinden än. 


Efter lunch var jag ute i trädgården en timme och plockade in lite grejer i ladan. Om det var skönt att vara i det ljusa köket, så var det ännu skönare att vara utomhus. Bäst att passa på medan det varar. 

2 kommentarer:

  1. Håller med om att en redan är svältfödd på sol, fastän vintern inte ens har börjat!
    Vi får hoppas den går fort över när den väl kommer! Mera sol åt folket!

    Trädgårdshälsningar Lillianna
    på Pinktownroses.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, huuu så många vintermånader vi har framför oss... Hoppas också att tiden går lika fort på vintern som den gör på sommaren.

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!