lördag 27 november 2021

Redo för advent

Ikväll lyser det adventsljus på Solhäll, vill jag lova. Stakar i köket, gröna rummet, röda rummet och ute i smatten, stjärnor på pinne i sovrummet och nere i bastustugan och ljusslinga runt rosportalen (jodå, den fungerade minsann). Så mysigt! Fast mest av allt älskar jag trädet som står ute på glasverandan och som har varit en del av adventstraditionen på Solhäll i många år nu. Det blir nästan lite sagostämning där ute när det tänds i skymningen. 

I övrigt har jag inte börja jula speciellt mycket än. Det är ju trots allt bara november, och dessutom tycker jag det är rätt kul att sprida pysselnöjet över tid och göra lite då och då. Men nu är vi ju iallafall redo för advent. Imorgon tänder vi första ljuset. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!