fredag 12 november 2021

Tingsryd, chokladpraliner och eukalyptus

I förmiddags stämde jag träff med mina föräldrar på Börjes i Tingsryd. Det är ju något av en institution här i södra Sverige, mest för att de har så goda räkmackor och för att en kopp kaffe bara kostar 1,50 kronor. Jag vill nog också påstå att isterband är en storsäljare där, för jisses vad folk det var som trängdes vid den kyldisken. Isterband är dock inte min grej. Min far bjöd däremot på goda grejer: En ny omgång handgjorda chokladpraliner från Karlskrona. Vackra så man nästan inte nänns äta dem.


I den gröna urnan hemma har jag nu stoppat ner några rejäla eukalyptusgrenar, som ska få bo där tills det är dags att pynta med tallris. (Om de inte vissnar dessförinnan, förstås.) Jag valde kvistar som hade riktligt med små ljusgröna bärklasar. Så fint! Jag älskar doften av eukalyptus som fyller rummet. 

Så var det helg igen. Vi har inga speciella planer, utan tar det lite som det kommer. För mig är det inga som helst problem att bara vara hemma och småstöka. Mer vilsamt än så blir det nästan inte. Happy Friday, allihopa everybody!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!