lördag 25 december 2021

Juldag

Vi vaknade till -14 grader på termometern och klädde på oss rejält på både fötter, kropp och knopp. Sedan styrde vi kosan mot Karlskrona, där det blivit en härlig tradition att mamma serverar porterstek istället för julmat till middag. Det är så uppskattat varje år. För egen del är jag egentligen inte så mycket för julmat. För mig räcker det gott och väl att äta det på julafton, och sedan är jag nöjd. Porterstek skulle jag däremot kunna äta 365 dagar om året. Det är ju sååå gott! 

Nu är vi hemma på Solhäll igen, och jag har redan planerna uppdragna för annandagen: Lång sovmorgon, pyjamas på hela dagen, mycket TV-tittande och fri ätning. Det är också en härlig jultradition. 

2 kommentarer:

  1. Ja här blev det också sovmorgon, pyjamasdag och jag har några filmer till att se innan måndagen tar vid :)
    Kram från ett snöigt Öland & Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!