lördag 15 januari 2022

En helt vanlig lördag i "Glesbygd"

Lördagsmorgonen bjöd på tre minusgrader och sol i "Glesbygd". Maken och jag tog oss en tidig (med mina mått mätt) promenad längs ån, för att sedan hinna kika förbi byns förträffliga surdegsbageri innan brödet tog slut. Det är populärt så det förslår, så man får vara på hugget. Idag valde vi ett havrebröd. Mums, kan jag intyga. 

Tulpanens dag firar jag med Konsum-tulpaner i kombination med räddade pistage- och eukalyptuskvistar från förra veckans blomsterbutiksbukett. Tulpanerna köpte jag redan tidigare i veckan, men de håller nog några dagar till. 


Jag passade på att klicka hem ett par klänningar från rean på Gudrun Sjödén. På mig blir de dock mer som tunikor, för jag brukar nästan alltid ha byxor eller leggings under. Det tunna trikåmaterialet är så skönt att ha på sommaren, och så älskar jag att det är fickor på. Nu efter 50 känns det mer legitimt än någonsin att bära Gudrun Sjödén-kläder. I vår ska jag satsa stort på att bli en riktig kulturtant, hihi!

Bild från Gudrun Sjödén

Dagen har också innehållit en tripp till tippen med skräp, en sväng förbi en loppisbutik och ett bombdrama i byn, som dock slutade lyckligt. En helt vanlig lördag i "Glesbygd", med andra ord. 

4 kommentarer:

  1. Gudrun är aldrig fel! Om du "har vägarna förbi" så vill jag passa på att tipsa om butiken "Tant Grön i Vintrosa" Har på känn att du är en som skulle kunna trivas där 😉👍

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Där har jag aldrig varit, och det är ju i och för sig en bit till Vintrosa, men man vet aldrig. :-)

    SvaraRadera
  3. Va kul att du vill bli en "kulturtant", det vill nämligen jag också. Låt oss få följa dig på vägen till "kulturtant".

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!