fredag 11 februari 2022

Hej fredag!

För första gången på nästan två år vågade jag mig på att åka kommunalt in till Hässleholm idag. Maken anslöt nämligen i sin bil direkt från jobbet, och det kändes himla dumt att köra dubbla bilar hem efter besöket på passexpeditionen. Jag sportade en särdeles elektrisk toppluvefrisyr efter en rask promenad genom ishagel och blev nog inte så snygg på passbilden den här gången heller, hihi! 


Ärendet hos polisen var avklarat föredömligt raskt, så vi bestämde oss för att spontanköra till Kristianstad och äta god sushi/sashimi på Sumo Sushi. Vi fick allt serverat på ett enda stort fat, och den här typen av mat är ju onekligen otroligt aptitlig även för ögonen. Man blir så behagligt mätt på sushi.


När vi var mätta och belåtna lurade jag in maken på Åhléns för lite fredagsshopping. Han parkerade sig på en stol på damavdelningen, medan jag köpte några nya underlinnen, ett lipgloss från Pixi i den perfekta brunrosa nyansen och en grön Bergs Potter-kruka i storlek small. Den sistnämnda ska få bo i sovrumsfönstret, där det redan står en sådan i storlek medium. Kommer man någonsin att tröttna på Bergs Potter? Så tidlös modell. 


Innan vi körde hem bunkrade vi lite kvällsproviant på den snofsiga Coop-butiken på Galleria Boulevard. Där hittade jag ett fyrpack billiga ginglas, som blir trevliga att servera fredagsfjortisdrickan (= färgglad cider/alkoläsk) i. Det är ju nämligen viktigt att glaset rymmer riktigt mycket is. För övrigt verkar det vara särdeles trendigt med gindrinkar just nu, för butikshyllorna i alla mataffärer fullkomligt svämmar över av tonicflaskor i de mest fantasifulla smaker. Vad tror ni om gurka/vattenmelon och tranbär/ingefära? 


Efter den där ishagelskuren blev det faktiskt riktigt soligt och fint idag, men samtidigt så där ruggigt och kallt som ett riktigt klassiskt vårvinterväder kan vara. Vantarna och toppluvan sitter nog allt bra ett tag till. Om sex arbetsdagar får vi se hur den där toppluvefrisyren gör sig på bild, hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!