torsdag 10 februari 2022

Ljusare tider och fula passbilder

Tänk så ljust det ändå har blivit. När jag kör till jobbet om morgnarna behöver jag inte tända utebelysningen längre, för jag hittar både nyckelhålet och bilen ändå. Och när jag kommer hem sent om eftermiddagarna och tänder den lilla lampan i sovrumsfönstret, så är det fortfarande rejäla stråk av dagsljus kvar ute. Så befriande ändå att veta att vi går mot ännu ljusare tider. 


Imorgon har maken och jag bokat tid för nya pass på polisstationen i Hässleholm. Det kan ju vara bra att ha ett giltigt sådant, om man eventuellt ska ge sig ut och resa framöver. Jag brukar alltid lyckas med bedriften att se ut som en Bader-Meinhof-terrorist från 70-talet på alla mina passbilder. Skämtsamt brukar jag säga att måtte det inte hända något, så att man hamnar på löpsedlarna med den bilden, hehe! Vi får väl se hur det blir den här gången. Men å andra sidan blir man ju inte snyggare än vad man faktiskt är...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!