onsdag 9 februari 2022

Keukenhof, kanske?

Om allt går enligt plan, så kommer jag och mina kollegor att åka på en Erasmus-projektresa till Amsterdam i slutet av april. Vi har alla önskat att senarelägga hemresan för möjligheten att kunna stanna över helgen och få lite ledig tid. Jag tänker att tidpunkten nog nästan inte kan bli bättre för ett besök till Nederländerna, då tulpansäsongen pågår som bäst där då. Det vore ju helt fantastiskt att få tillfälle att besöka den berömda tulpanparken Keukenhof, när man faktiskt ändå är i krokarna. Vad jag förstår kan man åka dit på 55 minuter med direkttransfer från centrala Amsterdam. Någon som har varit där?

Ikväll börjar det en ny säsong av  BBC:s "Trädgårdsmästarna" (engelsk titel: "Garden Rescue") på Sjuan klockan 20.00.  Digitala trädgårdsstunder är inte så dumt det heller.

4 kommentarer:

  1. Jag har varit där även om det var många år sedan. Väl värt resan och det tog inte lång tid att åka dit från Amsterdam.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kommentaren! Nu blir jag ännu mer sugen på att åka dit. :-)

      Radera
  2. Åh, var där för några år sedan och det var verkligen en upplevelse att minnas för en blomgalning!
    Kommer tyvärr inte ihåg några detaljer om resan dit:) Minns bara dom undersköna vårlökarna! Åker gärna dit igen...
    Nettan

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!