fredag 11 mars 2022

Kalla öron, blommor och susi

Trots solsken och blå himmel var det kallt som attan ute, när jag under tidig eftermiddag traskade nerför backen mot byns finaste lilla blomsteraffär. Jag skulle ha tagit mössa på mig istället för solglasögon, för öronen blev som isbitar... Veckans helgbukett inköptes, och den här gången blev det en färdigbunden sådan med tulpaner i milda sorbetgula toner, vit vaxblomma och våriga kvistar av något som jag tror är spirea.


Visste ni att det fanns rosa pärlhyacinter? Det var iallafall en nyhet för mig, men nu har jag en i terracottaskålen på köksbordet. Det blev så fint att jag såpskurade köksgolvet av bara farten, hihi!


När maken kom hem blev det sen lunch/tidig middag på Sumo Sushi i Kristianstad, och sen lite mathandling innan vi styrde kosan hemåt igen. Ni blir det mysbrallor i TV-soffan resten av dagen. Skönare start på helgen kan jag nästan inte tänka mig. 

2 kommentarer:

  1. Jo jag har hört talas om rosa pärlhyacinter men aldrig lyckats hitta någon. Härlig bukett du köpte. Mina buketter dör på tre röda. Dom trivs inte liksom. Ha en fin lördag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror trixet med buketter är att ställa dem svalt på natten. När jag ställer ut dem på glasverandan håller de alltid mycket längre. Men nu när vi har haft rejält kalla nätter har jag inte riktigt vågat göra det.

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!