fredag 18 mars 2022

Ledig fredag

Så gott det är när ens helg börjar redan på torsdag kväll. Och ännu skönare är det på fredag morgon, när man kan ligga kvar i sängvärmen och småslumra och lyssna på morgon-TV om vartannat. Mest slumrar jag nog faktiskt. Det var rätt mulet i början av dagen, men helt plötsligt dansade det solkatter i hela stugan. Och då bestämde jag mig för att nu är det baske mig vår. 


Som fredagstraditionen bjuder införskaffade jag en helgbukett nere på byns finaste lilla blomsteraffär. Idag startade buketten med tre delikata franska tulpaner och fylldes sedan på med ett par smutsrosa nejlikor, silvrig tistel, småbladig eukalyptus och ett gäng spretiga spireakvistar. Smaskens!


Eftersom jag numera har bestämt att det är vår, inhandlade jag också en hel låda närodlade penséer i den där perfekta bronsrosagula färgen som jag älskar. På eftermiddagen tillbringade jag några timmar ute i trädgården. Så skönt att äntligen få börja greja!


Jag älskar mina långa härliga helger. Och det bästa är ju att den precis har börjat. Imorgon blir det alldeles bestämt vårsol igen. Och på söndag också, för det har jag beställt. Det blir fint, det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!