torsdag 17 mars 2022

Med minsta möjliga åverkan

För alla som legat sömnlösa inatt (säkert, hehe!) kan jag meddela att jag oroade mig helt i onödan i gårdagens inlägg. Killarna som var här och grävde idag gjorde nämligen ett lysande jobb, med minsta möjliga åverkan på tomten. De använde inte ens en riktig grävskopa, utan bara någon slags jordfräs (det vet jag för att maken kom hem medan de höll på), och rännan blev inte alls speciellt bred. Efteråt lade de tillbaka jordvallarna och snyggade till efter sig. Jag tror inte ens vi behöver så nytt gräs, för det där kommer att växa igen på nolltid. Puh, vad skönt!


För övrigt kan jag meddela att det regnar ute ikväll, för första gången på jag vet inte hur länge. Två dagar i rad har vi dessutom sluppit skrapa rutorna på morgonen. Skönt, för det betyder att det är mildare väder på gång. Törs man rentav boka tid för däckbyte? Snart, iallafall. Men först tar vi helg. Min börjar redan imorgon. Thank God it's Thursday!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!