onsdag 16 mars 2022

Mer grävning på gång

Imorgon kommer grävskopan på återbesök. Det fick vi besked om via SMS nu ikväll, och den här gången ska det grävas en kanal från grindstolpen (som skymtar bakom soptunnan på bilden) och in till huset. Ännu ett steg närmare fiber, hurra! Både maken och jag är smått chockerade över hur snabbt det faktiskt ser ut att bli av den här gången. Vi och våra grannar som har fått vänta i så många år... 

Varken maken eller jag är hemma under dagen imorgon, men det har varit en kille här tidigare och pratat om var de behöver gräva, så jag hoppas verkligen att de håller sig till  planen som de har presenterat. Minns ni vilken vallgrav vi fick tvärs över tomten, när vi grävde grunden för bastustugan för tre år sen? Den dagen var man ju smått gråtfärdig när man kom hem från jobbet...


Så dramatiskt ska det nog ändå inte behöva bli den här gången. De kommer att hålla sig på gräset som är på hitomsidan av grusgången, och dessutom är det ganska torrt och till och med lite fruset i marken, så det blir nog förhoppningsvis inte lika sönderkört. Men jag stålsätter mig för säkerhets skull. Ni lär bli varse vilket humör jag är på när jag bloggar imorgon, hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!