onsdag 23 mars 2022

Promenad och skitiga hörlurar

Det har varit ännu en dag med härlig eftermiddagstemperatur. Jag tänkte först engagera mig i en timmes trädgårdsarbete när jag kom hem från jobbet, men eftersom jag fortfarande har lite ont i ryggen efter helgens trädgårdspremiär, så tog jag mig en promenad istället. Jag hade hörlurar på mig och hann lyssna på nästan hela det senaste avsnittet av Billgren Wood innan jag var hemma igen. Skönt att röra på sig, när man har varit mer eller mindre stillasittande inomhus en hel dag på jobbet. 

Mina hörlurar ser för övrigt fullkomligt horribla ut. Inte bara för att de är stora och klumpiga i modellen och får mig att se ut som en flygledare, utan för att de en gång ljusgråa on-ear-öronmuffarna är totalt ingrodda av jord och lera. Jag har nämligen alltid hörlurarna på mig när jag jobbar i trädgården, och det är inte ofta jag tar av mig trädgårdshandskarna för att justera inställningarna på dem. Jag borde verkligen investera i ett par nya. Fast å andra sidan kommer jag ju med största sannolikhet skita ner dem också... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!