onsdag 20 april 2022

Att mötas av körsbärsblom

Det är extra trevligt att komma hem, när man möts av ett blommande litet körsbärsträd vid verandatrappan. Förvisso bara en tvärhand högt, men ändå. Någon sa till min mor att körsbärsträd bara brukar klara sig i kruka i en sisådär två-tre år. Sedan måste man plantera ut det. Om det stämmer, så måste jag nog göra det i sommar. Med tanke på dess storlek kan det nog i princip stå i nästan vilken rabatt som helst. Stammen lär ju iallafall inte dra iväg så mycket på höjden, eller tänker jag fel?


Min lilla loppiskanin tycker också att trädet är himla fint. Jag ställde ut kaninen som påskpynt, men den är så söt så den får nog stå kvar veckan ut. Någonstans i Sverige är det ju ändå påsklov nu, hihi! Fast när jag tittar på bilden här ovanför tror jag bestämt att det lilla livet har kissat på trappan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!