lördag 2 april 2022

Frusna penséer

Mina penséer är inte så glada som de var på bilden här nedanför, då de var nyplanterade och det var vår i luften. De har nämligen fått stå ut med några rejält smällkalla nätter med temperaturer runt 7-8 minusgrader. Förvisso är penséer tåliga blommor, men hur kallt som helst kan det uppenbarligen inte vara. Problemet är nog också att en del av dem inte heller hunnit tina upp under dagen, eftersom de inte står i sol tillräckligt många timmar. Jag får nog flytta dem till en soligare plats och se vad som händer. Går det så går det. Fast de kanske redan är bortom all räddning.


För övrigt är jag nyss hemkommen från ett dygns vistelse hos mina föräldrar i Karlskrona, där det har firats födelsedag. Därav min "radiotystnad" under gårdagen, om någon undrar. Nu ska jag inta soffläge och slappa resten av helgen. Kanske klämmer jag säsong två av "Familjen Bridgerton" imorgon. Det låter som en fin plan för resten av helgen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!