lördag 16 april 2022

Påskbuketten

Det finns påskblommor lite varstans i huset, men finast är utan tvekan buketten från byns finaste lilla blomsteraffär som jag införskaffade när vi kom hem från Torekov i torsdags. I butiken fanns det mängder av färdiga buketter, och jag tror baske mig att jag slog till på den vackraste av dem alla. 


Gula ranunklar, viburnum, knoppiga milt gula tulpaner och istuckna kvistar av videkissar. Ljuvligt!


Idag är det för övrigt ljuvligt soligt  i "Glesbygd", och jag har varit i trädgården och grejat i flera timmar efter lunch. Härligt att det blev en vårig påsk till slut ändå. Törs man hoppas på ännu en sådan dag imorgon? Jag håller tummarna för det. 

2 kommentarer:

  1. Ja påskvädret är helt fantastiskt! Soligt och varmt...underbar bukett där på bordet också!
    Påskkram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, äntligen lite riktigt vårväder! Idag har det varit ännu skönare ute.
      Glad påsk!

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!