onsdag 20 juli 2022

Himla fiffig plan

Ännu en dag med 30 grader varmt. Jag kom på ett bättre alternativ till att tillbringa dagen i kyldisken på mataffären: Att göra en utflykt till C4 Shopping, som är ett stort köpcenter utanför Kristianstad. Där är det alltid svalt och skönt, och en dag som idag är ju ingen där, eftersom alla andra är på stranden i Åhus någon mil bort. Det finns ju dessutom AC i bilen, så halvtimmen det tar att köra dit och hem är ju en njutning i sig. Sagt och gjort. Jag körde dit och allt jag hade tänkt ut visade sig stämma. Det var kallt och skönt, och typ tio andra kunder på hela köpcentret. Jag parkerade mig i soffan på Espresso House och drack islatte och mumsade på godsaker. Pälskuddarna i soffan kom väl till pass, för AC:n där var det verkligen inget fel på, hihi!


Efter att ha suttit där nästan pinsamt länge (fast de hade å andra sidan inga andra kunder som aspirerade på platsen) gick jag ett varv i butikerna på köpcentret. Där var det var rea överallt, och jag dristade mig till och med till att prova badkläder. Det var inte min bästa idé idag... I synnerhet inte efter att precis ha smällt i mig en oljig focaccia med mozzarella och kyckling och en gigantisk red velvet-chokladboll. Det slutade med att jag investerade i ett par rejäla mormorstrosor som drar in mage och rumpa istället. Fast dem tänker jag inte ta på mig förrän värmeböljan är över... 

2 kommentarer:

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!