måndag 18 juli 2022

Mellandag och snigeljakt

Idag har vi haft en riktig mellandag på Solhäll. En sådan där dag när vi inte har haft några projekt igång, utan bara tagit det lugnt. Det har regnat lite grann mellan varven, vilket har varit riktigt rogivande. Jag har smågrejat lite nere i tvättstugan, men mer ansträngning än så har det inte blivit för min del. I övrigt har jag mest druckit kaffe och bläddrat i några tidningar. Alldeles lagom ansträngande.

Nu framåt kvällskvisten klarnar det upp, så jag ska nog strax ta mig en liten runda i trädgården och jaga sniglar. Det finns ju hur många metoder som helst när det gäller att utrota sniglar, men jag kör på den barbariska varianten och giljotinerar dem med ishacka från Biltema. Med den kan man dessutom sprätta in dem i någon buske efteråt, så att man slipper se eländet. Inte behöver jag böja mig ner heller. Får jag dålig karma nu, tro? Mitt straff kanske blir att jag återföds som mördarsnigel i nästa liv. Hmmm... Men då ska jag iallafall se till att hålla mig undan från folks trädgårdar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!