onsdag 21 september 2022

I startgroparna för frost och Bokmässa

Imorse när jag körde till jobbet visade biltermometern på 1°C. EN ynka grad! Och då var klockan ändå närmare halv åtta, så det hade nog redan hunnit tina upp lite grann. Det kan mycket väl ha varit så att det faktiskt har varit höstens första frostnatt, fast jag har inte sett några konkreta tecken på det i trädgården. Så nu ställer man sig frågan: Ska man ta det säkra för det osäkra och flytta in lite krukor i växthuset? Eller ska man bara acceptera att det är läge att lämna allt där det står och låta årstiden ha sin gång? Fast frost i september känns ändå lite tidigt. Iallafall med skånska mått mätt. Och mycket är fortfarande fint i krukorna och skulle vara trevligt att få njuta av ett tag till. Jag flyttar nog in några av dem i växthuset iallafall. 

Imorgon drar jag till Göteborg på Bokmässa. En efterlängtad tradition som nu återupptas efter två års uppehåll. Jag älskar att bara strosa runt och insupa atmosfären, titta på kulturknuttar, lyssna på intervjuer och föredrag och sniffa mig berusad på doften av nytryckta böcker. Något blogginlägg hinner det nog inte bli förrän i övermorgon, men jag lovar att avlägga en liten rapport då. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!