måndag 31 oktober 2022

Halloween och baksidan med vintertid

Idag är det den riktiga Halloween-dagen (som alltid infaller den 31 oktober), men någon pumpalykta har jag inte karvat och tänt ute på trappan i år. Däremot hittade jag mina två terracottapumpor när jag städade ute i ladan häromveckan, och de funkar ju fint de också. I övrigt uppmärksammar jag bara dagen genom att äta extra mycket godis, hihi!


Jag jublade över vintertiden när jag vaknade imorse och det var riktigt ljust ute. Jag var till och med redan  vaken när väckarklockan ringde. Baksidan med vintertid blev dock uppenbar redan på eftermiddagen, då det plötsligt nästan var becksvart ute när jag skulle köra hem. Och därmed kom också insikten att det är dags att säga bye bye till fotoljuset på en sisådär ett halvår framöver. Suck, man glömmer så lätt... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!