torsdag 27 oktober 2022

Tur med tordsdag

Åhh, vilken tur att det är torsdag idag. Eller så är det just den vetskapen som gör att jag släpper efter för tröttheten. Den här helgen vill jag bara ta det lugnt. Sova länge på morgonen. Vara hemma och skrota. Köpa helgblommmor. Fylla kylskåpet med godsaker. Titta på TV-program på strömningstjänster. Lyssna på poddar jag har missat. Ligga i sängen och läsa Alex Schulman. Tömma några krukor med sommarblommor. Kratta lite löv. Kanske dristar jag mig till en liten utflykt in till stan för att köpa nya hörlurar, men inte mer än så. 


Jag ska nog göra en insats och leta efter träfatet på bilden också. Det hade jag alldeles glömt bort att jag har. Tur att man har bilder som påminner en. Undra bara var jag kan ha lagt det...

1 kommentar:

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!