måndag 28 november 2022

Besök av min hemliga tomte

I lördags vid lunchtid kom min hemliga tomte på återbesök. Bara så där, mitt på blanka dagen fast vi var hemma. Maken och jag satt och åt smörgås framför TV:n, när han plötsligt fick syn på en figur med uppdragen kapuschong som passerade utanför fönstret. "Nu kommer det någon", sa han. Jag reste mig upp för att gå och öppna, för jag trodde det var grannen, men sen knackade det aldrig på dörren. När jag öppnade var det ingen där, men jag hörde hur någon sprang iväg runt knuten. Kvar på trappan stod en tygpåse innehållandes 24 inslagna paket på ett snöre. 


Tack kära lilla tomte, vad du är snäll mot mig! I år var det himla nära att jag tog dig på bar gärning, men som vanligt var du snabbare än jag. Nu hänger din fina julklappskalender på en av dörrarna här hemma, och jag ser fram emot den första december när jag får öppna den första klappen. En stor varm julkram skickar jag dig här genom cyberrymden. 🤎

6 kommentarer:

  1. Nämen åååh! En mystisk tomte mitt på blanka dan. Så spännande...

    SvaraRadera
  2. Men Wow vad spännande. . . en sådan liten mystisk Nisse vill vi nog alla ha runt knuten!!! :-)

    SvaraRadera
  3. Adventskalender till vuxen? Jo ja tackar jag:)
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det makalöst trevligt? 😊

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!