tisdag 29 november 2022

"Lånad" matta och kransbindarkurs

Mattan vi köpte till röda rummet för ganska exakt två år sedan var verkligen inget bra köp. Den var förvisso både snygg och Fair Trade-märkt, men den blev luddig och konstigt noppig på ingen tid alls och var verkligen hur svår som helst att hålla efter. En ny matta har sålunda stått på önskelistan ganska länge, och när jag var hemma hos mina föräldrar senast föll det sig så lägligt att jag hittade en riktigt snygg och nästintill oanvänd ullmatta i deras vindsförråd. Den "lånade" jag med mig hem, och tänk, både måtten och färgerna passar ju hur bra som helst. Törs man hoppas på att den fortsätter att hålla sig lika fin i vår ägo? 


Ikväll väntar kransbindarkurs hemma på gården hos förträffliga floristfröken F. Under sommaren har hon förvandlat en gammal uppmurad gödselbrunn till en inglasad "blomsterbrunn" för kursverksamhet och diverse andra tillställningar, och den ser jag verkligen fram emot att få se. En krans att hänga på verandadörrarna hoppas jag också få med mig från kvällen. Kanske hinner jag också ta en och annan bild att visa er framöver. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!