lördag 19 november 2022

Lyktljus i mörkret

Vid ett besök på en av byns fasta loppisbutiker idag hittade jag två svarta lyktor i samma modell men i olika storlekar. Först tänkte jag att det var ett onödigt köp och åkte därifrån, men efter några andra ärenden i nejden så åkte jag tillbaka och köpte dem iallafall. Tur var väl det, för de är verkligen fina. Allra helst när de står tillsammans sida vid sida. 


Jag hittade några högsmala blockljus i en låda i källaren, som jag stoppade in i dem. Så himla stämningsfullt med stearinljus i skymningsljuset. Jag drog på mig långkalsonger, tjocktröja och toppluva och stod ute och tittade en lång stund, hihi! 


Nu har jag ändå slängt in lyktorna i ladan, ifall det kommer snö. Dags att ta lördagkväll i stugan. Trevlig helg till alla och envar!

2 kommentarer:

  1. Vilken tur att du ändrade dig och att de fanns kvar. Så mysigt med lyktor. Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lyktor kan man ju bara inte ha för många. Jag kom dessutom på att jag hade slängt två sönderrostade lyktor på tippen när jag städade i ladan tidigare i höst. Så man kan ju faktiskt säga att jag BEHÖVDE två nya, hihi!

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!