onsdag 16 november 2022

Pallade paradisäpplen?

Under vår lilla söndagspromenad på Stumholmen i söndags, gick vi förbi mängder av söta små paradisäpplen som låg på marken. Eftersom träden var kommunalt planterade, och eftersom frukterna verkade vara helt lämnade åt sitt öde och ändå låg där och höll på att ruttna, så tog jag mig friheten att plocka med mig ett helt gäng hem. (Räknas det som att palla äpplen? Näää...) De är vackra i en skål precis som de är, men jag tänker också att de går att använda som dekoration både i julkransar och i diverse blomsterarrangemang till jul. 


För övrigt sitter jag här och försöker komma över min upprördhet över att "Trädgårdsmästarna" är ersatt av "Bachelorette Sverige" på Sjuan klockan åtta ikväll. En smärre katastrof, if you ask me... Vad ska jag nu göra på onsdagskvällarna framöver?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!