onsdag 7 december 2022

Corona 2.0

Och bakom adventskalenderns sjätte lucka gömde det sig ett positivt Covid-test. Suck... Och jag som var kinkig redan innan. Det förklarar i och för sig kanske varför jag har gått omkring och varit så gnällig de senaste dagarna, fast jag måste säga att det ändå är milsvid skillnad mellan corona med och corona utan tre doser vaccin i kroppen. Jag är förvisso rejält dyngförkyld, men febertoppen var över på 12 timmar den här gången. Lite som de reaktioner jag har haft efter vaccineringarna, ungefär. 

Jag håller tummarna för att det inte blir värre än så här, men lite trist är det allt att behöva sitta i karantän fram till måndag så här i adventstid. Dessutom är jag nog inte så välkommen på vårdcentralen för omläggning av mitt ryggsår på fredag. Maken får väl rycka in och plåstra om mig här hemma. Sorry för att Fröken Gröns Blogg har blivit rena rama sjukjournalen. Jag jobbar på skärpning. Over and out. 

4 kommentarer:

  1. Vad tråkigt. Krya på dig. Det verkar vara väldigt många som är sjuka just nu i vårt avlånga land. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Pia! Ja, det verkar som att många blir sjuka igen nu. Just som man nästan hade börjat slappna av...

      Radera
  2. Nämen vad trist! Krya på dig, och nu måste du dricka ordentligt med julmust, det är bra vid feber!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Gunilla! Ja, julmust är nog absolut den bästa ordinationen. 😊

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!