torsdag 8 december 2022

Snittamaryllis och lite Netlix

Amaryllis är onekligen en väldans trevlig decemberkompis. De senaste åren har jag insett finessen med att köpa snittblomsversionen, för då behöver man inte gå och vänta så länge på blomningen, och så kan man sprida ut njutningen över hela månaden. Dessutom kan man variera färger lite grann, för det är ju så himla svårt att välja vilken som är vackrast. När vi var i Malmö i lördags, köpte jag två stycken i ett av blomstånden på Gustav Adolfs torg. Den här gången valde en sort som är tvåfärgad i rosarött och vitt. Nu har ett par av klockorna slagit ut, och kronbladen ser nästan utomjordiskt exotiska ut. Så läckert! Och så fint med silvriga eukalyptuskvistar till. 


Idag har jag mest hängt i soffan och tittat på Netflix. Vi såg sista avsnittet av Tim Burtons "Wednesday" på Netflix, som handlar om yngsta dottern i familjen Addams. Verkligen charmig och väldigt mycket Tim Burton, om man gillar honom. Skvallertanten i mig kastade sig också över första avsnittet av "Harry och Megan" som kom ut på samma strömningstjänst idag. Det kändes dock mest som att slöbläddra i ett nummer av Hänt Extra, fast min slutsats är helt klart att jag är glad att jag inte är kunglig. I synnerhet efter två dygn i samma pyjamas, hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!