måndag 26 december 2022

En julsmäll som heter duga

Mitt under Kalle Anka-fikat på julafton hörde vi världens dunder och brak från köket, med både tunga dunsar och ljudet av porslin som gick i kras. Det var en julsmäll som heter duga, kan jag lova. Under ett kort ögonblick undrade jag om någon hade slängt in en sten genom fönstret, men när vi kom rusande ut i köket insåg vi ganska snart vad det var som hade hänt: Den lilla hyllan ovanför kökssoffan hade släppt helt från sina väggfästen och trillat ner, och allt som stod på den likaså. 

Som tur väl var hade det mesta hamnat i kökssoffan som står precis under, så helt mirakulöst höll faktiskt det mesta, utom de två kryddburkarna längst ut till vänster. De låg i miljoner bitar på golvet under bordet. Nu får jag klura på hur jag kan sätta upp hyllan lite bättre, men det får bli ett projekt för en annan dag, inte annandagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!