söndag 25 december 2022

Porterstek och kaminfläkt

När juldagsmorgon glimma körde vi till Karlskrona, där det vankades porterstek hemma hos mina föräldrar. Den gick inte av för hackor kan jag lova. Jag är så proppmätt så jag behöver då rakt inte äta mer idag. Inte ens gottebordet ser lockande ut just nu, och det är minsann inte ofta jag säger det. Fast känner jag mig själv rätt (och det gör jag ju) så står jag säkert i kylskåpet och rotar om någon timme eller så, hihi!


Nu har jag tänt en brasa i murspisen, för huset kändes rätt utkylt när vi kom hem. Det kan också vara så att jag ville inviga den lilla kaminfläkten från Rubicson, som jag klickade hem som julklapp till oss själva veckan före jul. Den ställer man på plattan direkt ovanpå braskassetten, och när botten blir tillräckligt varm så snurrar fläkten och sprider värmen ut i rummet. Någon bild på den har jag inte orkat ta, men den fungerar alldeles utmärkt kan jag säga, för bladen snurrar som attan nu. Återstår att se om värmen sprids i stugan istället för att hamna på vinden. Det är iallafall planen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!