lördag 21 januari 2023

Promenad, surdegsbröd och såpskurat

Sovmorgonen jag missade igår tog jag igen med råge idag. Inte för att jag sov så himla mycket längre, men jag älskar att ligga kvar i sängen och dra mig. Det är så himla mysigt att ligga under täcket och lyssna på Nyhetsmorgon i bakgrunden och veta att det inte finns några som helst tider att passa. Senare på förmiddagen hängde jag iallafall med maken på en liten promenad nere längs ån. Han har varit sjuk hela veckan och kände att han behövde komma ut i friska luften och röra på sig lite grann, fast sett till vem som hade sämst kondis av oss två kunde man nästan tro att det var undertecknad som har varit sängliggande en hel vecka... Härligt med solsken var det iallafall. 


På vägen hem tittade vi inom byns café och köpte surdegsbröd. Det är inte samma ägare som tidigare, men vi uppskattar att traditionen med nybakat surdegsbröd har förts vidare av den nya ägaren. Jag uppskattar också den goda smaken att måla väggarna i grönt, hihi!


Efter lunch slutförde jag städningen jag påbörjade igår. Nu doftar det gott av såpskurade golv i hela huset, och i gröna rummet luktar det extra gott, för på matbordet ligger det en nystruken duk som jag har sprayat med linnevatten från Washology.


Oscar II håller ställningarna i bakgrunden och säger att jag får med beröm godkänt. 


Och tänk, imorgon väntar ännu en oplanerad ledig dag. Så härligt! 

2 kommentarer:

  1. Vilken trevlig blogg du har och ett mysigt hus! Fick fina associationer när jag var barn och till våra äldre grannars hus vars inredning och färgskalor var helt annorlunda vår egen. Jag var alltid fascinerad av finrummet.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!