söndag 26 februari 2023

Körsbärsrött och traktorgrönt

Jag har fått pippi på att äta körsbärsyoghurt till frukost på helgerna. Den där goda sorten med bär i botten på burken, som man rör upp med sked. (Osponsrat inlägg, men ni kan själva läsa produktnamnet på bilden.) Säkert proppfull med socker och annat elände, men ack så god. Jag tänker att jag lika gärna kan köpa frysta körsbär och ha i vanlig naturell yoghurt. Det ska jag nog prova. Jag är den enda jag känner som dricker Cherry Coke med välbehag. Körsbärssmak är min grej, helt enkelt. Paradisäpplena på bilden är för övrigt utklädda till just körsbär dagen till ära, om någon undrar vad de gör där. 

Maken var inbjuden som ordförande på ett föreningsårsmöte i eftermiddags och kom hem med vackra tulpaner som tack. Nästan körsbärsröda, minsann. Är det slump eller synkronism, månntro?


För övrigt har vi fått en ny vattenpump i källaren under helgen, för den gamla vägrade stänga av sig och pumpade smått ihjäl sig. Den nya pumpen är dock inte körsbärsröd, utan vackert John Dere-traktor-grön. Fröken Grön är ju naturligtvis inte bara glad över att ha en fullt fungerande vattenpump i huset igen, utan även över det faktum att den nya pumpen råkar vara grön. Slump eller synkronism? Som sagt. 

4 kommentarer:

  1. Vi har mycket gemensamt du och jag. Älskar körsbär, både som sylt och youghurt. Älskar grönt i alla nyanser. ( Tyvärr gör inte min man det). Brukar köpa Willys frysta körsbär och blanda med youghurt. Så fina blommor. Ha en fortsatt trevlig vecka. Kram /Tummelisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul att vi är lika! Min man har tack och lov ingenting emot grönt. Det hade nog nästan varit en "deal breaker" för mig, haha! 😊

      Radera
  2. Har aldrig smakat körsbärsyoghurt men minns att jag tokälskade cassatapuck som barn. Romdränkta bigarråer i vanilj med mörk choklad. Ska testa frysta körsbär i min yoghurt naturell. Vilken härlig bukett. Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den glassen hade jag glömt! Minns dock att mina barnsmaklökar tyckte att körsbärssmak var lite för vuxen för mig. Det tar jag dock igen med råge nu. 😊

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!