måndag 27 februari 2023

Snödroppar!

I helgen kom jag på att jag skulle leta snödroppar i trädgården. Eller leta och leta, - jag vet ju var de växer. Jag brukar nämligen flytta alla jag hittar till foten av det gamla päronträdet, och där blir tuvorna både större och större och fler och fler för varje år som går. Och visst finns de där i år också. Snart i full blom, utan att jag har hunnit fatta det. Vilket lyckopiller!


Ibland brukar jag gräva upp tuvorna och sätta dem i krukor med mossa, för att kunna ha dem på närmare håll medan de blommar. (Det är ju trots allt inte så ofta jag ligger på mage under päronträdet i februari-mars.) Sen gräver jag ner dem igen, när de har blommat över. Kanske gör jag så i år också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!