tisdag 14 februari 2023

Kram på alla hjärtans dag!

Jordgubbar, champagne, rosor, chokladpraliner och lyxiga restaurangbesök i all ära, men maken och jag har vår egen alla hjärtans dag-tradition: Lövbiff och pommes frites tillagat hemma i köket. Gärna med lite kryddsmör på. Det godaste man kunde servera och höjden av lyx på 70-talet, men så är vi ju båda barn av den tiden. Och tänk, det funkar lika fint på 2020-talet.

Kram på alla hjärtans dag till alla er godingar som tittar in här och hälsar på mig. Må ni också få lövbiff och pommes frites idag. 💖💙💚💛💜🤍🤎🧡

6 kommentarer:

  1. Underbart! Nej här blev det kassler med ris och café de paris. Inga krusiduller utan bara vanlig kärlek. Nja jag satte fram värmeljushållare i hjärtans form innan jobbet. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, kassler med ris och café de paris låter mums! Var länge sen jag åt kassler. Får kanske bli det någon dag framöver. 😊

      Radera
  2. Min syster fick sitt tredje barnbarn igår och jag fick blommor av maken. Perfekt dag!

    SvaraRadera
  3. Låter som en alldeles utmärkt middag!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!