onsdag 15 februari 2023

Möjlig meteorologisk vår

Från och med den 15 februari kan det bli vår, enligt meteorologerna. Ja, iallafall tekniskt sett, men då ska dygnsmedeltemperaturen vara över noll grader under sju dagar i rad, och där är vi inte riktigt än, iallafall inte här i nordöstra Skåne där jag bor. Men nog börjar man känna att våren närmar sig. Det är nästintill helt ljust när jag kör till jobbet på morgnarna nu, och fortfarande ljust när jag kommer hem. Det är otroligt vilken skillnad det gör för både kropp och själ med en ökad dos dagsljus. Sedan natten mellan lördag och söndag har vi inte heller någon snö kvar. Den smälte bort över en natt, och ingen är ledsen för det. Iallafall inte jag. Fast nog får man vara beredd på ett och annat bakslag innan våren är här på riktigt.


Imorgon är jag redan framme vid veckans sista arbetsdag. Den avslutar jag med AW i goda kollegors lag. Det är ett format att "gå på krogen" som passar mig förträffligt. Man bänkar sig vid 16:30 och är ofta hemma före 20:00. Det är ändå skönt att bli gammal, hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!