söndag 19 mars 2023

Den rosa elefanten 50 år

Jag hämtade ut ett paket häromdagen och fick syn på vårens nya frimärkskollektion: Den rosa elefanten från "Fem myror är fler än fyra elefanter" fyller 50 år i år. Jubileet till ära har han fått sällskap av en blå kompis. Alla tio märkena är specialdesignade av illustratören Owe Gustafson, som också illustrerade originalet på 70-talet. Gissa om jag köpte en karta direkt? 

Så fina frimärken att jag nästan inte nänns använda dem. Kanske sätter jag dem bakom glas och ram istället. 

4 kommentarer:

  1. 50 år???? Oj vart tog tiden vägen. Ett älskat program. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen älskat. Och verkligen märkligt att det har gått 50 år. Minns det ju som igår. 👵🏻

      Radera
  2. Jättefina! Oj, är de så längesen, innebär det att en annan också har kommit upp sig i åren... Älskade "Fem myror..", satt som klistrad, men så var jag också rätt målgrupp, åtta år som jag var... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag äääälskade också "Fem myror...". Mitt favoritinslag var när de bokstaverade förnamn och man skulle gissa vad det blev innan de kom till slutet, hihi! 😊

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!