onsdag 22 mars 2023

Ett säkert vårtecken

Ikväll kom det ett SMS från sophämtarna om att det är dags att ställa ut trädgårdstunnan. Årets första tömning, johooo! Är inte det ett säkert vårtecken, så säg? Jag trodde inte att det var aktuellt förrän i april, men det ligger faktiskt redan ganska mycket i den där tunnan, som jag har tryckt ner där sedan förra tömningen i november. Det börjar onekligen bli dags för stora vårstädningen i trädgården, så det är ju bra om tunnan är tom då. Med tanke på att jag inte direkt gör mycket på hösten, så finns det desto mer att göra nu, men på våren är ju allt liksom automatiskt mycket roligare. Klippa, rensa, feja och greja. Så härligt! 


Fast det ska regna resten av veckan, och på tisdag kanske det kommer snö igen. Huuu... Jag får nog nöja mig med "Trädgårdsmästarna" på TV en vecka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!