fredag 24 mars 2023

Försådd iallafall

Försådd är ju inte direkt min grej, men idag har jag iallafall fyllt 6 pluggbrätten med zinnafrön av sorten 'Glamour Girls'. För första gången gjorde jag efter konstens alla regler med såjord uppblandad med perlit och sedan vermikulit på toppen. Det tog evigheter, och sen tröttnade jag. Jag har även frön till sommarrudbeckia och blomstermorot som också ska få komma i jord, men det får vara till senare i helgen. 


I övrigt kör jag bara på sådant som går att direktså när jorden har blivit lite varmare, som till exempel krasse, vallmo och ringblomma. Resten av zinniafröna kan jag också direktså, så får vi se vilka plantor som blir finast. Om det blir några alls, vill säga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!