måndag 27 mars 2023

Jetlag och Zeb Macahan

Det gick förvånansvärt lätt att somna i hyfsad tid igår kväll, men nog har man gått runt och känt sig lite jetlaggad idag. Så är det alltid för mig med sommartid. Märkligt att en ynka timme kan ställa till med en sådan obalans. Fast ge mig en dag eller två, så är jag alldeles säkert på banan igen. 


För övrigt har jag mest vaggat runt som Zeb Macahan i korridorerna på jobbet idag. Mina vinterslappa lår- och rumpmuskler fick visst ett bryskt uppvaknande under helgens utomhusarbete, hihi! Nu ska jag alldeles strax gå och sjunga lite med mina härliga körkompisar, men sen är det nog viloläge som gäller resten av kvällen för både kroppen och knoppen. Zeb Macahan var gammal redan på 70-talet, men han är ännu äldre nu...

2 kommentarer:

  1. Ha Ha! Ja man är inte van att jobba kroppsligt i trädgården så det känns efteråt. Fast jag tycker det är en skön känsla även om man går som Zeb. Doftar det mimosa om blommorna eller är det gullris? Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. De doftade inte ett dugg, så någon mimosa var det sannerligen inte. 😄

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!