tisdag 28 mars 2023

Trädgårds-TV två kvällar i rad!

Jamen, från och med nu kommer ju både tisdagskvällar och onsdagskvällar vara uppbokade. Det blir trädgårds-TV båda kvällarna! Från och med ikväll och sju tisdagar framöver sänds den nya säsongen av "Trädgårdstider" på SVT. Den här säsongen har de lämnat den gamla trädgården bakom sig och flyttat till en fyrlängad ödegård utanför Eslöv. I avsnitt ett ska det byggas lusthus, vilket låter kul. Däremot får det gärna vara mindre matlagning för min del. Det finns så himla många andra TV-program med utrymme för det. 


På onsdagar tittar jag på engelska "Trädgårdsmästarna" ("Garden Rescue" i original) på Sjuan. Där tävlar trädgårdsprofilen Charlie Dimmock mot Chelsea Garden Show-vinnarna David och Harry Rich om att få designa en privat trädgård, och sen får man se hur de tillsammans med ett gäng landscapers skapar resultatet. I den här säsongen byter Charlie av med en annan kvinnlig trädgårdsdesigner ibland, som heter Arit Anderson. Det är nästan alltid svårt att välja en favorit, för alla fyra är så himla duktiga. De hade fått komma hem till mig och designa om min trädgård vilken dag som helst. Det enda jag inte gillar är den brittiska trädgårdstrenden med sandgult småkornigt grus. Not my cup of tea


don't bother calling me mellan 20:00-21:00 på tisdagar och onsdagar, för då svarar jag inte. 😊

3 kommentarer:

  1. Nja, svenska Trädgårdstider är jag inte så förtjust i.
    Blev trött på den väldigt snabbt o slutade titta för länge sedan.
    Men engelska Trädgårdsmästarna får mig att sitta blickstilla i en timme o bara njuta.
    Charlie är min favorit o bröderna är jätteduktiga, men mer "strama o moderna" i sin utformning.
    Väljer alltid min "egen" trädgård o sen kul att se om husets folk tycker som jag.

    Hälsningar
    Britt


    SvaraRadera
  2. Glömde skriva igår att min allra största favorit är Monty Don o hans lugna stil som gör att man faller i trans när man ser allt det vackra han visar o hans lugna röst.
    Idag när regnet öst ner har jag tittat igen på hans Adriatiska Trädgårdar på SVT Play.

    Hälsningar
    Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, Monty är min absoluta favorit också! Lyssnade på honom när han höll ett litet trädgårdskåseri på Sofiero i Helsingborg för några år sedan. Han kan verkligen konsten att trollbinda en publik. Helt fantastisk! 💚

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!