söndag 26 mars 2023

Vårstädning och sommartid

Det har varit råkallt ute idag, men jag såg ändå till att få lite utetid ett par timmar efter lunch. Kommunen ska vårstäda gatorna i nästa vecka, så jag passade på att sopa av trottoaren och räfsa bort gamla löv längs utsidan av nätstängslet. Tomtgränsen ut mot gatan är väldigt lååång... Kanske inte det roligaste jobbet, men med några poddar i öronen och frisk luft i lungorna blev det ändå en riktigt trevlig stund. Det ligger rejält med löv under ligusterbuskarna på insidan av staketet också, men det får bli ett projekt för en annan dag. 


Nu har jag värmt upp mina stela leder och min frusna kropp med ett söndagsbastubad. En skön belöning när man har kroppsarbetat, och ett bra sätt att avsluta helgen och förbereda sig för en ny arbetsvecka. Första måndagen efter omställningen till sommartid brukar inte direkt vara någon höjdare, men å andra sidan är det ju helt legitimt att gå och lägga sig en hel timme tidigare också. Inte så dumt för en kvällstrött trädgårdstant, hihi!

2 kommentarer:

  1. Ingen bastu här dock men att lägga sig tidigt är ett måste. Fast nu ångrar jag bastun, borde ha tänt, hade säkert gjort susen för ryggskottet.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aj då, ryggskott låter inte särskilt roligt. Bastu underlättar alldeles säkert, iallafall för stunden. Krya på dig! 💚

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!