måndag 17 april 2023

Vårväder och Keukenhof i en balja

Jisses, vilket vårväder veckan börjar med. Och bättre ska det visst bli senare. Så ljuuuvligt! Är det äntligen nu då man kan börja räkna med kvällarna som njutbar trädgårdstid? Jag tror baske mig det. Fast just ikväll blir det körsång. Det fyller en också med vårkänslor. 

För övrigt har jag flyttat ut min "Keukenhof-rabatt" från sin vintervila i växthuset. Ja, jag menar den där zinkbaljan vid laduväggen på bilden här ovanför. Den hamnade där eftersom det redan fanns ett tomrum i murgrönan efter just den baljan från förra sommaren, och eftersom det är varmt och skyddat där större delen av dagen. Dessutom ser man den när man kommer och går, och se den vill man ju verkligen sen när tulpanerna slår ut. I can't wait!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!