fredag 19 maj 2023

Fina små glasflaskor med vackra etiketter

Ytterligare en nackdel med att vara dunderförkyld är alla tråkiga medicinförpackningar av olika slag som ligger och dräller i hela huset. Hostmedicin i ful flaska. Alvedon i plastburk. Iprenkartor i pappkartong. Nässpray med ful plastpip. Det gör ju ingen glad. Tänk så mycket trevligare det var förr, när man fick medicinerna i fina små glasflaskor med vackra etiketter. Fast man undrar ju vad det var för starka grejer som var "Farligt att förtära". Skulle man hälla medicinen någon annanstans än i munnen, månntro? 


Ja, dunderförkyld är jag fortfarande. Jag vet inte hur många paket pappersnäsdukar jag har snutit upp under veckan som gått. Men jag är iallafall på benen. Jag har till och med varit ute på lite äventyr igår och idag. Det får jag berätta mer om imorgon.

1 kommentar:

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!